Powrót do "Sprawozdania Stowarzyszenia"

Relacja z wycieczki do Zakopanego…

28 maja wychowankowie Ośrodka udali się na długo oczekiwany wyjazd do Zakopanego. O godzinie 6 przed budynkiem naszej szkoły zgromadziła się spora grupka uczniów chętnych na turystyczne podboje. Kwadrans później wyruszaliśmy w drogę. Podróż minęła w miłej atmosferze. Na miejsce dotarliśmy o godzinie 10.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był wyjazd kolejką na Gubałówkę, skąd podziwialiśmy piękno polskich Tatr. Oprócz tego zwiedzaliśmy okoliczne stragany pełne wspaniałych pamiątek. Następnie udaliśmy się w stronę Krupówek czyli najbardziej znanej i najczęściej odwiedzanej przez turystów ulicy miasta – głównego deptaku Zakopanego.

Tutaj każdy mógł zakupić pamiątki, pospacerować i spróbować zakopiańskich oscypków. Oczywiście nie mogło zabraknąć zdjęcia z misiem.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było odwiedzenie Wielkiej Krokwi – skoczni znanej ze zwycięstw Adama Małysza.

Po południu powróciliśmy na parking przed „Księżówką” i wspólnie zjedliśmy przepyszny bigos przygotowany przez panie kucharki z naszego Ośrodka.
Po posiłku wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Ostatnim punktem naszej szkolnej wycieczki było grillowanie i zabawy na świeżym powietrzu. Zarówno nauczyciele jak i uczniowie bawili się wyśmienicie.

Do Szymbarku powróciliśmy około godziny 19 – zmęczeni, ale w doskonałych nastrojach.

Z niecierpliwością czekamy na kolejną, pełną przygód wycieczkę. Dziękujemy Organizatorom za mile spędzony dzień !!!

p. Weronika Tumidajska

Zapraszamy do galerii zdjęć:

… oraz do Krynicy i Kamiannej

Kiedy część wychowanków naszego Ośrodka dojeżdżała do Zakopanego, spod budynku szkoły wyruszali do Krynicy pozostali uczniowie pod opieką rodziców
i nauczycieli. Wszystkim dopisywały dobre humory J

Krynica-Zdrój przywitał nas silnym wiatrem, co utrudniało nieco spacer. Nie poddaliśmy się jednak. Wolnym krokiem wzdłuż deptaku, zatrzymując się w parku przy fontannach, udaliśmy się w kierunku Góry Parkowej. Na jej szczyt wyjechaliśmy kolejką linowo - terenową wybudowaną 76 lat temu jako pierwsza tego typu kolej w Polsce – była to nie lada atrakcja dla wszystkich.

Góra Parkowa (742 m) – szczyt w Paśmie Jaworzyny w Beskidzie Sądeckim. Jest jednym
 z głównych terenów rekreacyjnych, spacerowych i sportowych miasta Krynica-Zdrój.

Na Górze Parkowej jest 60-hektarowy Park Zdrojowy z licznymi ścieżkami spacerowymi
i altankami, trzy stawy, ścieżka zdrowia, dwa szlaki turystyczne, tor saneczkowy. Popularnym miejscem wypoczynkowym jest Polana Michasiowa.

Na górze rośną licznie gatunki obcego pochodzenia takie jak: daglezja zielonajodła kaukaskażywotnik olbrzymichoina kanadyjskaszydlica japońskasosna wejmutka czy sosna wydmowa.

/pl.wikipedia.org/

Po powrocie z Góry Parkowej zwiedziliśmy jeszcze Pijalnię Główną i nabyliśmy pamiątki z wycieczki – niektórzy mieli duży problem z wyborem.

Pijalnia Główna w Krynicy – pijalnia wód mineralnych zlokalizowana w centrum miasta przy Bulwarach Dietla (powszechnie zwanych „Krynickim deptakiem"). Obiekt został oddany do użytku w 1971 roku.

W pijalni serwowane są takie wody jak: JanSłotwinkaTadeuszZdrój GłównyZuber. Szczególnie ta ostatnia z wód cieszy się dużą sławą ze względu na swój charakterystyczny smak.

Ponadto w pijalni, której łączna powierzchnia wynosi 4540 m², znajduje się kameralna sala widowiskowa (odbywają się w niej liczne koncerty oraz przedstawienia), ogród zimowy oraz wiele małych sklepów, gdzie można zakupić liczne pamiątki i miody sprowadzane z blisko położonej Kamiannej.

/pl.wikipedia.org/

Drugim ważnym punktem w programie wycieczki było zwiedzanie Pasieki „Barć”  im. ks. dra Henryka Ostacha w Kamiannej.
W niewielkim kościółku (dawnej cerkwi prawosławnej) wysłuchaliśmy legend i historii miejscowości, następnie obejrzeliśmy skansen uli i pasiekę, zwiedziliśmy pracownię i zapoznaliśmy się z pracą pasiecznika. Obejrzeliśmy również największą na świecie kolekcję wizerunków patrona pszczelarzy – św. Ambrożego, wysłuchaliśmy prelekcji o produktach pszczelich i ich dobroczynnym wpływie na nasze zdrowie, po czym degustowaliśmy naturalne miody.

Zwieńczeniem pobytu w Kamiannej był grill, który - z uwagi na nasze puste już żołądki – cieszył się dużym zainteresowaniem. Podczas oczekiwania na smakowicie pachnące kiełbaski, mieliśmy możliwość przymierzenia różnorodnych nakryć głowy pochodzących
z bogatej kolekcji właścicieli Pasieki „Barć”.

Mimo zmęczenia po całodziennych wojażach wróciliśmy do Ośrodka bardzo zadowoleni. Mamy nadzieję na więcej tego typu wyjazdów J

p. Anna Fiter

Zapraszamy do galerii zdjęć:

** Wycieczki do Zakopanego oraz Krynicy-Zdrój i Kamiannej były zorganizowane przez Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej „Po to jesteśmy” ze środków finansowych uzyskanych z odpisu 1% podatku.