Powrót do "Rok Szkolny 2014/2015"

Czerwiec to tradycyjnie już miesiąc, w którym uczniowie naszego Ośrodka wyruszają na szkolną wycieczkę. W tym roku zorganizowaliśmy dwa wyjazdy – jeden do wioski indiańskiej w Kunowej (dla młodszych dzieci), a drugi do Sandomierza (dla starszych wychowanków).

SANDOMIERZ

Punktualnie o godzinie 6 nasz wesoły autobus wyruszył w trasę. Po trzech godzinach dotarliśmy do urokliwego miasteczka położonego nad Wisłą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po rynku. Dodatkową atrakcją była wizyta w sandomierskich podziemiach. Wszystkim uczestnikom naszej wyprawy na długo pozostanie w pamięci wizyta w zbrojowni rycerskiej Chorągwi Ziemi Sandomierskiej. Można w niej było nie tylko obejrzeć, ale także przymierzyć zbroje rycerskie i suknie księżniczek. Największą atrakcją całej wycieczki był jednak rejs statkiem po Wiśle. Większość uczniów po raz pierwszy w życiu płynęła statkiem! Wspólny posiłek zjedliśmy w Baranowie Sandomierskim, po drodze odwiedziliśmy zaprzyjaźnioną szkołę w Kiełkowie, gdzie zostaliśmy mile przyjęci przez panią Dyrektor. Rozpaliliśmy ognisko i miło spędziliśmy tam czas. Zmęczeni, ale niezwykle zadowoleni po godzinie 20 dotarliśmy do Szymbarku. To był bardzo udany dzień.

p. Weronika Tumidajska

Zapraszamy do galerii zdjęć:

KUNOWA

Pierwszym punktem naszej wyprawy było jedno z najstarszych muzeów na terenie Polski południowo-wschodniej tj. Muzeum Ziemi Bieckiej, gdzie mogliśmy zobaczyć cenne dzieła oraz pomniki historii. Zajrzeliśmy również do Turmy Katowskiej i oglądaliśmy widoki z wieży Ratusza.
Kolejnym punktem była wizyta w Wiosce Indiańskiej „HOKKA HEY” znajdującej się w malowniczej wsi Kunowa. Zwierzęta przebywające w tamtejszym mini ZOO chętnie pozowały do zdjęć. Własnoręcznie wykonaliśmy indiańskie nakrycia głowy i pomalowaliśmy nasze twarze. Gry i zabawy prowadzone przez Wielkiego Wodza wprowadziły nas w wyśmienity nastrój. Na zakończenie upiekliśmy kiełbaski, które wszyscy ze smakiem zajadali. Zmęczeni i utrudzeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do Szymbarku.

p. Sylwia Trybus

Zapraszamy do galerii zdjęć:

Wyjazdy do Sandomierza oraz do Kunowej zostały sfinansowany przez Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej „Po to Jesteśmy”. Dziękujemy wszystkim, którzy przekazali 1% podatku na nasze stowarzyszenie – to dzięki tym wpłatom mogliśmy zorganizować wyjazdy, które były dla naszych podopiecznych niezwykłym przeżyciem.

Serdecznie podziękowania należą się wszystkim nauczycielom i wychowawcom, którzy dołożyli starań, aby obydwie wycieczki były bezpieczne i pełne wrażeń.

Kierownikom wyjazdów: pani Krysi i pani Beacie bardzo dziękujemy za załatwienie wszelkich formalności związanych z wyjazdem.