Powrót do "Rok Szkolny 2015/2016"

Szkolna wycieczka klas gimnazjalnych do Krakowa

W bieżącym roku szkolnym postanowiliśmy wybrać się na wycieczkę do grodu Kraka. Mateusz Gucwa – uczeń klasy III gimnazjum,  podjął się opisania całej i wyprawy. Dodam, jedynie iż wyjazd został zasponsorowany przez działające przy Ośrodku Stowarzyszenie „Po to Jesteśmy”. Dzięki środkom pozyskanym z 1% przekazanego na nasze stowarzyszenie zorganizowaliśmy wyjazd, który na długo pozostanie w pamięci zarówno uczniów jak i opiekunów.  Zapraszamy do lektury artykułu przygotowanego samodzielnie przez Mateusza oraz obejrzenia fotorelacji z wyjazdu!

Weronika Tumidajska

W dniu 11 maja 2016 roku klasy I , II oraz III gimnazjum udały się na szkolną wycieczkę do Krakowa . Opiekę nad uczniami sprawowały  panie:  Bożena Cieniawa-Motyka, Weronika Tumidajska i Bożena Bieniasz oraz panowie: Łukasz Przybylski i Michał Wołkowicz. Podróż do Krakowa trwała około trzech godzin. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od wizyty w zoo, gdzie oglądaliśmy różne zwierzęta. Po dwu godzinnym spacerze wśród dzikich zwierząt, udaliśmy się na posiłek. Potem , pojechaliśmy na Wawel, gdzie zwiedziliśmy dziedziniec zamku. Widzieliśmy też słynnego, ziejącego ogniem wawelskiego smoka, z którym na pamiątkę zrobiliśmy sobie zdjęcie. Wszyscy byli zafascynowani pięknym zamkiem, ale musieliśmy iść dalej, ponieważ mieliśmy jeszcze wiele miejsc do odwiedzenia.  Następnie udaliśmy się na krakowski rynek, gdzie widzieliśmy tancerzy, którzy wykonywali taniec w stylu break dance. Podziwialiśmy też pomnik Adama Mickiewicza oraz kolorowe stragany wypełnione pięknymi kwiatami. Odwiedziliśmy również zabytkowe Sukiennice. Spacerując po rynku, widzieliśmy dużo ludzi różnych narodowości, mówiących w obcych językach i posiadających inny kolor skóry. Wędrując po rynku, widzieliśmy też bardzo ładne i zadbane bryczki. Oczywiście, większość uczniów musiała sfotografować pięknie przystrojone konie.  Kościół Mariacki był kolejnym zabytkiem, który postanowiliśmy odwiedzić. Niestety nie mogliśmy zwiedzić całej świątyni ale mieliśmy okazję do krótkiej modlitwy w tej cudownej bazylice. Spacer po rynku trochę nas zmęczył, dlatego postanowiliśmy udać się do KFC i McDonald ’s gdzie zjedliśmy małe „co nie co.” Następnie, odwiedziliśmy Bramę  Floriańską, gdzie mieliśmy okazję obejrzeć piękne obrazy wystawione na sprzedaż.  Potem udaliśmy się do autokaru i wyruszyliśmy w podróż do Ciężkowic. Kiedy dojechaliśmy na miejsce pan Łukasz wspólnie z Piotrkiem Rutaną rozpalili ognisko, przy którym piekliśmy pyszną kiełbaskę. W Ciężkowicach spotkaliśmy się z Panem Rafałem, który przebywał tam ze swoją rodziną. Wszyscy fantastycznie bawiliśmy się przy ognisku, śmiechu  było co nie miara J Późnym popołudniem udaliśmy się w drogę powrotną do Szymbarku.

To był bardzo udany dzień. Dziękujemy za zorganizowanie wyjazdu i opiekę nad nami!