Powrót do "Rok Szkolny 2016/2017"

31 maja 2017 roku odbyła się kolejna wycieczka uczniów ZSZ. W tym dniu zamierzaliśmy odwiedzić Trzcinicę, Dębowiec i Krempną. Zebraliśmy się pod szkołą i o godzinie 7:30 wyruszyliśmy w podróż. Pierwszym punktem wycieczki była Trzcinica, a tam „Karpacka Troja”. Odkryto tu najstarszą osadę w Polsce - spośród dotąd znanych. Skansen zwiedzaliśmy z przewodnikiem, który w ciekawy sposób opowiadał nam historię osady, pokazywał odkryte tam zabytki: gliniane naczynia, wyroby z kości i rogów, brązu i żelaza, domy. Następnie udaliśmy się wraz z przewodnikiem na wieżę widokową, z której podziwialiśmy otaczające nas piękne pejzaże. Kolejnym punktem wycieczki był Dębowiec gdzie oglądaliśmy Sanktuarium Matki Bożej Saletyńskiej. O miejscu tym oprowadzał i opowiadał sympatyczny ksiądz Paweł. W altance, niedaleko Bazyliki zjedliśmy pyszny bigos, który przygotowały panie kucharki z naszej szkoły. Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy była Krempna – muzeum Magurskiego Parku Narodowego. Tam obejrzeliśmy krótki film przyrodniczy a przewodnik w ciekawy sposób opowiadał o zwierzętach leśnych. Zakończeniem dnia był wspólny grill, odpoczynek wśród przyrody. Wyjazd był wspaniały, warto było jechać, by poznawać niedaleki a ciekawe i piękne miejsca w Polsce. Serdeczne podziękowania należą się opiekunom-nauczycielom, którzy podczas wyjazdu troszczyli się o nas i nasze bezpieczeństwo.
Nigdy tej wycieczki nie zapomnimy – kto nie pojechał, niech żałuje, było super!:-)
Do następnego razu!:-)

Natalia Dobek
Uczennica kl. III ZSZ

Zapraszamy do galerii zdjęć:

Wycieczka została w całości sfinansowana przez
STOWARZYSZENIE NA RZECZ DZIECI I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNEJ "PO TO JESTEŚMY"
działające przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Szymbarku.
Za wsparcie wyjazdu młodzież i wychowawcy klas serdecznie dziękują!